kesayangan saya :))

Sunday, January 23, 2011

panggilan temuduga SPA 2011

assalammualaikum w.b.t semua!!~~ \(^.^)/



siapa sini fresh graduate yang first time interview dengan kerajaan?? meaning sebelum ni x pernah kena panggil dengan mana2 company, tup tup SPA panggil untuk interview. ade?? high five skali dengan saya!! (^_^) jumaat lepas saya ade interview dekat SPA jalan cenderasari untuk position jurutera awam. walaweh!!~~ nervous giler tuh!! masa tengah tunggu nak masuk bilik interview, saya nyaris2 nak lari balik kowt sebab takut giler x leh jawab soalan. hehehe ;) mana x takut, saya start baca buku "Malaysia Kita" satu hari sebelum interview sebab serious xde masa nak baca dengan terkejar2 nak siapkan assigmentnya lagi, dengan kelas malam yang habis paling awal kul 9 and sudah semestinya balik rumah, tak nampak ape hanya keempukan bantal dan katil yang melambai2, terus terbungkang sampai pagi x ingat ape. hehehe :P 

so entry ni bertujuan utama khas am *potong yang xberkenaan* untuk share skit dengan readers semua ape yang saya kena soal masa kena interview dengan panel yang sporting, tak garang & asyik duk kenakan saya jek. heh! sampai dorang boleyh gelakkan jawapan saya, saya duk sengih2 jela cam kerang wangi busuk kat depan dorang. xkan nak gelak sama naik dengan dorang kowt! tu memang melampau! silap hari bulan, panel gelak2 tapi tangan tulis calon ini gagal!! hahaha (^_~) 

tapi dalam ramai2 yang g interview, saya rasa saya punya je yang paling sekejap. yela, sebab 3 orang sebelum saya *i'm the lucky no. 4* dorang semua lama2, dalam setengah jam camtu. tapi saya macam dalam 15 minit je. maybe sebab dorang bukan fresh graduate plus da ade pengalaman kerja so banyakla yang panel nak tanya compare dengan saya. nak tanya pengalaman kerja pun just praktikal je. itupun kat jkr jugak. hahaha. xberkembangkan saya?? ;) 

but still, macam2 soalan yang ditanya & saya x expect sangatla soalan camtu keluar. contohnya, dia tanya pasal rukun negara *sila buangkan diri korang dari bumi malaysia ni kalau korang xingat rukun negara!*bagi case study tragedy stadium terengganu yang runtuh *selalu kalau post engineer, case study tu memang soalan famous amous*kenapa jatuh hati dengan kerja government yang gaji ciput compare dengan gaji private sector?? translate ayat BM g mandarin. hahaha :D ni salah sendiri sebab g letak mempunyai kemahiran asas mandarin dalam resume. tapi yang paling xboleyh blah jawapan paling tepat saya bagi bila one of the panel tanya; siapa nama menteri kesihatan?? tau saya jawab ape??

-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-


saya jawab ni menteri kesihatan




instead of ini




 okeyh. fine! nak mengata +  mencerca + mencaci +mengkondem + memerli saya, sila la. saya terima (T.T) nak gelak guling2 pun buatla tanpa malu2 sebab saya memang xtau pun nama menteri kesihatan. menteri jkr saya tau la. hahaha :P mana panel tak gelakkan saya, nama menteri pun salah. hehehe. allo Datuk Seri Liow Tiong Lai, sorry ah, saya sulah lupa you punya nama maaa~~ ;D  sape2 yang nak g interview SPA tu, silala rajin2 hafal semua nama menteri, memang x boleh expect nama menteri mana yang dorang akan tanya. jangan jadi macam saya yang agak lepa skeeet dengan nama2 menteri kat malaysia ni. naseb baek saya still tau nama perdana menteri dengan timbalan taw! kalau xtau, memang sah sah saya warganegara bangladesh! hahaha ;)


so, korang rasa saya ade harapan ke nak dapat position tu?? nama menteri kesihatan pun salah, ade hati nak dapat jawatan tu. sobsosbsobs (T.T)
korang doakan la saya yek,, mana tau ade rezeki saya kali ni, nanti saya belanja semua followers topup rm50!! (^_~)
*pergh!! korang xnak ke topup rm50 free?? ;)*
















9 comments:

c-diod said...

takpe la amal....dpt pengalaman gak gi inteview kat gomen...adus..nama menteri ramai ah..x teringat lak portfolio dorang apa..hihi

Kak Mahh said...

Biasalah dik temuduga...semua org takut akak pun dah pernah alaminya.Itulah pengalaman.

john n amal said...

daya: tula, ramai sgt. mana nak ingt. hehehe :)

kak zmah: tula, pengalaman tu yang penting, lagi pulak 1st experience, betul2 bermakna :D

apezs shah said...

takpelah insyallah dapt pengalaman yg baguskan..;)

gudluck.

cikFM said...

beb.. diorg mmg tgh nk carik engineer tu.. tuk kementerian kesihatan.. wish u luck bebeh...

john n amal said...

apezs shah: tenkiu :) manala tau kut2 pengalaman yg 1st ni bwk rezeki. amin~ hehehe :)

maria: beb, seyes ke dorang nk cri engineer kt kementerian kesihatan?? sbb mse interview dorg ade tnye kut, tp aku xtau pun psl post engineer kat kementerian kesihatan

cikFM said...

aah weh.. sbb akak opis aku ni husband die engineer KKM tu.. bos die la yg intebiu ko aritu.. sbb nk carik org tuk KKM.. mmg patutnye intebiu tu tuk JKR kan.. tp KKM tumpang skali la..

Anonymous said...

JKR ada 300 orng jurutera awam skim contract for service yg pergi interview aritu...kementerian kesihatan mungkin nak pakai ramai kot...

Anonymous said...

interview gov ckp melayu ke bi?by the waw..gud luck

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...