kesayangan saya :))

Tuesday, February 15, 2011

Salam Maulidur Rasul : Rasulullah Menangis di Padang Mahsyar

assalammualaikum w.b.t & good day everyone!!~~ http://www.emocutez.com

jujurnya, saya tak tau macam mana nak mulakan post kali ni. cuma teringin yang amat sangat berkongsi video yang hanya 5 minit 27 saat ni supaya wujudnya keinsafan dan kesedaran dalam jiwa kita, diri kita betapa kasih dan sayangnya Rasulullah terhadap ummatnya sedangkan ummatnya, ya Allah, kerap, acapkali lupa berselawat ke atasnya. betul, lidah kita laju saja menyebut, "saya sayang Rasulullah" tetapi selarikah kata-kata kita dengan perbuatan kita??

 my advice, pakaila earphone@headphone dan hayatila video ini berseorangan. belum pun sempat habis 5 minit 27 saat, airmata anda pasti mengalir laju dan bandingkanlah sendiri kasih sayang kita pada Rasululllah dengan kasih sayang Baginda pada ummatnya.....


sama-sama lah kita berselawat ke atas junjungan mulia Nabi Muhammad S.A.W


Maksudnya:

"Ya Allah selawat dan salam ke atas Nabi Muhammad dan ke atas keluarga Baginda seperti Engkau kurniakan kepada Nabi Ibrahim dan keluarganya. Sesungguhnya Engkaulah Yang Maha Terpuji dan Yang Maha Mulia. Ya Allah, berkatilah ke atas Nabi Muhammad dan ke atas keluarga Baginda seperti telah yang Engkau berkati ke atas Nabi Ibrahim dan keluarganya. Sesungguhnya Engkaulah Yang Maha Terpuji dan Yang Maha Mulia".



~Salam Maulidur Rasul~


1 comment:

usop_zali said...

satu perkara yg perlu kita rasai...MENCINTAI ALLAH dan RASUL MELEBIHI YANG LAIN..i'allah...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...