kesayangan saya :))

Wednesday, October 27, 2010

master of engineering??

owh..sangat lama x update blog..busyla jadi student final sem ni..tapi dalam busy2 sempat lagi g join class party, g bukit broga & bukit ampang. teehee ;P later la baru update pasal jalan2 sebab gambar semua tak sempat nak amik lagi :)


at this moment, seriously dalam dilema. macam lagu dillema nelly feat kelly rowland tapi bukan pasal boyfie thing. ni pasal pursuing my master in overseas. okey, xperlu cakap english just sebab ko nak sambung master oversea amal. hahaha :P kelmarin dapat call from faculty, offer untuk sambung master(+)phd *bukan perasaan hasad dengki* kat 5 top universities in the world! pergh!!! korang tau universiti apa yang di offer tu?? meh kasi capslock dengan bold skit. OXFORD UNIVERSITY, HARVARD UNIVERSITY, CAMBRIDGE UNIVERSITY, MASSACHUSETTS INSTITUTE OF TECHNOLOGY and YALE UNIVERSITY. hahaha..rasa cam nak pengsan je tengok nama2 university tu. rasa cam sangat tak layak nak jejak kaki kat one of those listed uni. nak g melawat bolehla tapi nak sambung master n phd??? owh..ko sangat berangan giler ye amal!! *tolong someone tampar saya kuat2 kat pipi!!*


yang menjadi masalahnya sekarang ialah saya berada di tengah2, either nak sambung atau tak. rasa macam ditelan mati emak, diluah mati bapak. hahaha. hasil survey saya, 50% of my family suruh pursue tapi lagi 50% bagi tapi dalam keadaan tak bagi. faham x maksud saya?? maksudnya dorang tak bagi pergi tapi at the end dorang cakap, "terpulangla pada ma.." adehh...tapi saya memang sangat eager nak pergi kot!! sebab if dapat placement in either one of those five universities, saya akan dapat full scholarship!! full sholar bebeh! siapa tak mau kan?? nanti bolehla keluar gambar saya kat salam perantau time hari raya tahun depan. lagi pulak kalau en.koibito pun dapat, boleh kitorang wat wedding & honeymoon sekali kat sana. sorry ye kawan2 yang tak leh attend wedding kitorang ;P hahaha giler berangan lebih ko amal. baru setakat browsing program yang ko minat da pikir sampai wedding overseas apa bagai (--")


kalau pasal sambung belajar ni, ada je dilemanya. before this, dilema samada nak sambung master atau keje dulu pun da sampai pening kepala, sekarang nak sambung master kat oversea pun pening gak! kalau setakat sambung master je, confirm saya grab peluang ni tapi yang wat saya terfikir2 bila dia ialah master plus phd program. meaning, bila saya da habis master saya, saya kena sambung phd pulak. if saya lari balik malaysia konon2 tak ada orang tau saya tak mau sambung phd, dorang akan cari sampai ke lubang cacing sekali pun suruh saya sambung phd. taknak!!! bilala saya nak kahwin kalau camtu?? sekarang da 23 tambah lagi 4 tahun*kalau cukup hebatla nak habiskan master n phd dalam 4 tahun tu* saya da 27 tahun. nak keje lagi. beli kereta rumah lagi. last2 umur 30 la baru saya kahwin. by that time, member2 saya semua da dapat 3 anak da. huaaaaaaaa (T.T)


ada siapa2 nak tolong endkan dillema saya ni??? 

5 comments:

fitria said...

sure ke mase umo ko 30 tu mbr2 ko dah anak 3?? xkot.. tah2 shida dah anak 5.. kekeke.. aku?? err no komen.. ngeee... btw tahniah sbb dpt offer tu.. terharu gak la aku as ur frens.. pk btl2..i know u can do it la bebeh...

nayzaharyfaz said...

amalllllllll.. amal pk same cam aya! risau psl x dpt kawen kalo da smbg master n phd.

tp mak aya ckp *sbb aya blom ade calon*, "jodoh bile2 bley smpai, kawen la bile2 rse nak kawen. so jgn risau psl kawen ke x.."

tp errrrr, risau nye...huhu

john n amal said...

maria: shida mmg..produktif. hehehe. penat fikir da ni maria. haishh..

aya: hoho..aya carik calon kat sane je. pastu terus kawin kat sana. jimat. 50 paun je mcm dr. fozi kate. hehehe ;)

Anonymous said...

mal, u should go! nnt jgn lupa letak nama aku dalam salam perantau!!! letak nama panjang aku! haha.

n kawen la b4 gi sana. nnt ley la john jaga ko kt sana. :) org2 mcm ko ni la yg dapat bantu org2 melayu cm aku ni nnt :)

john n amal said...

till this moment, aku rasa aku patut aplly je master tu aina. tapi ape kan daya, mak aku cam berat hati je nak g. john pun cakap macam tu. xpela, ade rezeki, aku gla nanti. nanti kalau nama ko keluar kat salam perantau tu maknanya aku da kat overseas la tu. hahaha :P

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...