kesayangan saya :))

Sunday, October 31, 2010

kelate vs nogori


kelantan vs negeri sembilan
2 - 1

saya tak pernah jarang tengok bola. serious! sebab saya tau saya mesti tido tengah2 game. tapi semalam x!! semua pasal kelantan lawan negeri sembilan punya pasal. saya anak jati nogori okeyh! okey tipu. ibu & ayah saya je. saya tak. hehehe ;) nasib baik abang ipar saya *dia orang kelantan* g tengok bola kat stadium bukit jalil, kalau x, maunya bergegar rumah tu pasal bola. iyelah kan, ayah saya for sure sokong N9, nanti abang ipar saya komen lebih2 kang, kena jelingla dengan ayah saya. hahaha :D

giler terkejut bila N9 jaringkan gol awal. belum pun setengah jam perlawanan. time tu da rasa hebat giler weh orang nogori den! hahaha :P tapi start je bila aidil yang merangkap kapten pasukan keluar sebab lutut dia sakit dilanggar pemain kelantan, terus team N9 cam hilang arah. macam ayah saya kata, bila ketua takda, mulala anak buah kecut perut. btl2. sebab start dari tu team kelantan berhempas pulas *cheh, xboleh blah word kamu amal* ditambah lagi dengan kemasukan akmal rizal *da tua da dia ni, dulu masa main dengan selangor nampak hebat gila, sekarang kurang da sket* sampai berjaya jaringkan 2 gol!! bila da dapat jaring 1 gol, baru penyoong kelantan start bagi sokongan. itula yang jadi pembakar semangat tu untuk gol ke-2. tapi honestly speakingla, tendangan pemain kelantan time nak jaringkan gol, pergh!! berdesus kiri kanan ni sebab sangat laju, mantap, terus lagi tepat. hebatlah!! :D ehh. terderhaka sekejap at N9. hehehe. tapi dalam hati ayah, kakak2 n adik saya yang duk tengok bola semalam, semuanya berharap n9 boleh score 1 lagi gol time 4 minit masa tambahan. at least bila 2 sama ada la can lagi nak menangkan?? tapi apakan daya, memang rezeki kelantan kali ni. huhuhu. so kelantan cuti ke hari ni?? hehehe ;P

tahniah kelantan sebab berjaya jadi juara setelah sekian lama mengidamkan piala malaysia!! :D

kepada negeri sembilan, next time yo la ekau hoben laie kelantan!! hahaha :P




p/s: saya rasa pemain kelantan ganaslar~~ hehe. tapi sesuai dengan sorak dorang "gomo kelate gomo" ;)
p/ss: nape yek time tengok bole mesti penyokong kelantan bawak mercun??

2 comments:

Anonymous said...

perlu ke aku kata aku xskg n9 pasal n9 dah mnghancurkan hasrat johor fc masuk final. haha.

john n amal said...

haha. xpe. aku xkesah pun ;) tapi daud mungkin kesah. teehee (>.<)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...