kesayangan saya :))

Monday, September 6, 2010

ramadhan buffet at J.W.MARRIOTT bukit bintang

salam dan selamat pagi semua :) tinggal beberapa hari je lagi kita akan berpuasa and rasanya still sempat kalau rasa2 macam nak berbuka kat hotel. ye tak? yela. bazaar pun banyak gerai da tutup. peniaga pun nak balik kampung awal jugakkan. nak masak pun da x berapa nak rajin sebab balik keje pun da petang. so saya ada cadangan yang bernas. chewah :D apa kata anda2 try berbuka puasa kat hotel j.w.marriott bukit bintang :)) okey. dari bunyi "j.w.marriott kot! for sure mahal x henggat punya harga dia!" tapi saya rasa BERBALOI-BALOI sebab saya da try (^_^)



makanan dia..fulamak aih! banyak bebenor! lebih daripada 130 jenis makanan tau! kalau ikutkan nafsu makan shrek ni, semua saya nak try. tapi apa kan daya, saya x ada kamera nak snap semua makanan yang berjaya sampai ke masuk perut saya *hpnye kamera pun tak boleh snap* (T_T) jadi, saya listkan jela makanan yang ade saya amek kat hotel tula yek..hehehe ;)


::nasi::
nasi ayam stim
nasi dagang
nasi putih *tapi dia letak lada besar skali..untuk bagi wangi kot*


::main dishes::
ikan patin masak tempoyak *tempoyak dia awesomelah! 2 thumbs up!*
rendang daging
rendang kerang
daging masak blackpepper
gulai perut *gulai yang kaler kuning tau*
ayam masak halia
sayur kobis goreng
baby sawi masak cina
sambal udang dengan petai
*ada banyak lagi tapi tak ingat..hehehe*


::side dishes::
kambing panggang
ikan bakar *ada pari, kembung, lagi tak ingat*
roti canai
ayam tandoori
salad yang fresh
sup perut
sup kambing
sup ayam
satay


::noodles::
laksa
mee kari
rojak mee


::dessert::
choc puding *owh..ini sedap sangat okey!*
puding roti with caramel
ice cream
cendol
air batu campur (ABC)
sago gula melaka
rojak buah


pengat ubi
pengat nangka


::drinks::
tebu
soya
bandung
lemon-T
hot milo
teh tarik
sirap selasih *served on the table*


:: accommodation::
surau *yang bestnya dorang siap bagi selipar hotel supaya kasut kita tak basah masa nak amik wudhu' :)*


and here comes the price...ade 2, satu rm54++ per person, satu lagi rm60++ per person :) quite a reasonable price though with plenty of foods yang korang rasa nak try semua! INI SERIOUS! *baca macam dalam wonderpets* for those yang da berkejaya, rm60++ tu kira bolehla kan..tapi kalau student macam saya...hehehe..pikir 24 kali pun belum tentu pergi punya :P owh..korang boleh melantak makan start dari berbuka sampai sahur kul 10 malam je..jangan nak over k makan sampai sahur. pekerja tu pun mau tidor ma! 


memandangkan saya tak dapat nak share gambar makanan, saya share map nak ke hotel tu jela yek. sorry ye kawan2 :)


*credit to streetdirectory*




p/s: kakak2+abg ipar saya punyala nak berahsia dengan parents saya pasal harga dia..sebab takut dorang marah harga dia mahal..alih2 saya pergi bagitau ibu saya berapa harga per person..mana saya tau dorang tak kasi bagitau..da ibu saya tanya..saya jawab jela..hehehe ;)

4 comments:

Anonymous said...

aku xpnah makan kt hotel.. -.-" masuk hotel 5bintang pon xpnah. hahaa.

tp harga ok la. hotel j.w.marriott kot. 5 bintang punye hotel. ko ptt amek gamba. sbb makan tmpt yg byk bintang. tp kalu ko rasa akan dtg lg xyah la amek gamba. hehe. mcm aku, utk dtg tmpt2 mcm 2 satu benda yg mustahil lah. aku sanggup amek gamba depan pntu hotel sbb tau xkan dpt guna service dia, apatah lg makan :P

john n amal said...

owh..aku xtau pun hotel 2 brapa bintang weh..hahaha :P kan? 2la psl. hp dalah sengal. nak amek gambar pun xleh. hoho. kalau bkn dr duit poket kakak2 aku, aku pun pandang jela pintu gerbang hotel tue..hehehe..xpe weh..tggu ko jdik engineer nnt, leh wt berbuka+reunion kat c2 :D

fitria said...

huhu.. ko memang.. xleh simpan rahsie lgsg dgn ibu ko.. hehhe

john n amal said...

hehe..i kan jujur :P

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...