kesayangan saya :))

Friday, August 27, 2010

sunway ice-skating promotion

...............errrrrr.............okey..saya malu keyh sebab da lama sangat x update blog...huhu..wireless uitm kat kolej ni 'laju' giler sangat buat saya rasa cam tension nak update..nak tunggu loading untuk signup pun sempat saya basuh baju 1 baldi ;)

so sejak sunway pyramid buat promotion yang akan habis pada hari ini (aug 27th), saya ngan classmate g bermain ICE and FIRE kt sunway masa ramdhan ke brapa ntah saya x ingat..haha *nampak sangat da lama g tapi baru nak update..sungguh lembab cam siput kamu amal T T* cakapla saya orang kl yang ketinggalan zaman sebab selama 23 tahun duk menetap kat area lembah klang ni, saya tak pernah walaupun sekali main ice-skating ni..selalu bila datang sunway just usya2 dari atas sambil dalam hati "bilala aku boleh main ice-skating nih..macam syok je tengok orang main...tapi mahalla pulak kalau tak ade gloves stoking sume..hmmmm..lain kali jelah" hahaha :D 

jadi bila da murah haruslah membazir duit try main sekali kan?? :) and kita tanya pada pemain ice-skating amatur ini setelah hampir dua jam menunjukkan skillnya di ice-rink tu.

::komen pemain amatur::

- LICIN GILA NAK MATI okeyh!! macam mana nak berdiri tegak ni weh?? tolongla saya T.T
- imbangan badan perlu ada ye. baik cikgu!
- okey! pegang je dulu kat dinding tepi2 nih..kata amatur..xpe kalau main kat tepi2 je dulu..*ayat sedapkan hati time tu*
- "kaki kena tegak..just slidekan je kaki tu"<== kata-kata en.koibito yang-x-pernah-main-tapi-terus-terer-main...okey...try slidekan kaki...TAK BOLEH PUN!!!! gedebuk!! jatuh....wuwuwu..basah baju saya..:(
- tak ape..normalla jatuh mula2..teruskan semangat walaupun jatuh banyak kali sampi lutut bengkak! chaiyok!! *fuh,dengan semangat yang berkobar-kobar*
- dalah..tak mau komen da..nak balik..xmau main da..huh! BYE!

saya geram sungguh dengan en.koibito sebab dia pandai mengimbangkan badan dia sampi leh main dengan sendiri tanpa pegang dinding2 kat tepi tu..dan saya masih lagi pemain amatur yang ntah sampai bila nak pandai main..xpe..satu hari nanti saya nak g main lagi sampai dapat tanpa pertolongan sesiapa..time tu baru korang tau siapa sebenarnya amal!! grrr 
p/s: lutut saya bengkak gila tau sampi tak boleh jalan laju2..huhu

gambar saya tak banyak okey sebab saya xberjaya sampai di kawanan kawasan mereka2 bergambar (T.T)

nampak x KFC?? saya kat area bawah tu..sobs T.T

saya sorang je yang macam x boleh diri tegak..apasal yek??

bajet hebatla yang depan2 ni? huh!

da habis mengelap ice rink tu dengan baju dan seluar saya..kami satu kelas g berbuka di FLAMMING!!weehooo :D sebab tula saya kkata kami pergi main ICE and FIRE..hehehe ;) ni first time saya g flamming..selama ni dengar je orang duk cakap flamming tu best..so selaku peminat steamboat*ceh, bukan selalu pun ko g makan steamboat amal*, kenalah trykan :D jadi kita ikuti pula komen dari panel perasa makanan steamboat pada hari yang berkenaan itu.

::komen panel perasa makanan::

- it is a good try though! :D banyak sangat pilihan makanan yang boleh buat korang rasa nak melantak makan sampai muntah
- seafood dia MEMANG TERBAIK DARI LADANG LAUT! ade crab, scallop, shell, udang, tiram, seaweed, tapak sulaiman..okey,yang last tu tak ade.
- tapi tomyam dia kurang mengamcamlah..saya prefer lagi tomyam kat Johnny's..kalau bandingkan tomyam flamming n johnny's sedap lagi tomyam saya masak kat rumah..hahaha :P
- saya nasihatkan tak payahla amik yang macam frozen food semua tu..semua tu menjadi perosak sup bila korang steamkan dalam boat periuk tu..tapi kalau korang nak try boleh jugak tapi amek dalam kuantiti yang ciiiiikit :)
- sesiapa yang tak biasa makan steamboat atau seafood banyak..dinasihatkan makan slow2 atau identify terus mana2 seafood yang korang allergic..macam en.koibito saya..separuh jalan da macam pening2 lalat..xtau la kenapa..maybe ade seafood yang dia x boleh makan..saya?? semua saya telan..tolak batu kayu je sebab tak muat nak letak dalam periuk steam tu..hehehe ;)
- aiskrim dia BEST!! rasa macam kat kedai ice cream sebab banyak choices n boleh amek sendiri (^_^)

ini muka2 yang melantak paling banyak..:P

seaweed hitam tu sedap owh! i like :)

en.koibito: asal gambar kita sikit je?? takpe..nanti kita beli kamera DSLR sendiri..
saya: hehe..okey :) *yes!haha*

konklusinya..worth it la makan sampai muntah dengan harga RM24 per person and main ice-skating RM13 seorang..alhamdulillah :)) yang tak bestnya bila on the way masuk balik sunway, bertembung dengan orang baru balik tarawikh..adehhh...segan pulak rasanya sebab memonteng tarawikh semata2 untuk melayankan nafsu makan..*shy*

K.A.M.I






Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...