kesayangan saya :))

Showing posts with label love. Show all posts
Showing posts with label love. Show all posts

Friday, February 3, 2012

short update

Lately ni, bila cakap pasal cinta, semuanya ke bintang kan?


macam


cinta gadis penjual ayam *pergh!kasaq betoi ayat* dengan jejaka ganteng dalam biar mimpi sampai ke bintang :)




tapi, mimpi aje belum cukup romantik kut kan?

ukir kat bintang baru nama true love! ;) 



sayangku
jangan kau persoalkan siapa dihatiku
terukir di bintang
tak mungkin hilang cintaku padamu :)
*lagu ni layan habis hoiiiiiiiiiiiiii*


tapi
biar mimpi sampai ke bintang ke
 atau
terukir di bintang ke


dua2 pun tetap akan hilang
so rasanye,


*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*



biar jodoh sampai ke syurga



lagi better kut
insyaAllah lagi kekal hendakNya :')







Wednesday, February 1, 2012

my best friend's wedding [teaser]

It's my best friend's wedding! :')

Please focus pada pengantin yang gorgeous sahaja >.<


Eyh? Teaser je?

Sebab takde satu pun gambar yang ade dalam hp plus saya memang xde kamera *sobsobs*
So, memang terpaksa mengharapkan 100% dari OP baru boleh wat full entry. huhuhu~


Dress putih untuk wedding memang all time favourite kan? Tambah lagi dengan fresh roses yang mekar. Owhhhhh~ (~,~) 

White wedding gown memang favourite saya dari kecik tapi terpaksa delete dari wishlist sebab en.koibito awal2 lagi da reject kaler putih untuk wedding T___________T


Congratulations again my dearest Maria Fitria ~ :))



p/s: entry saya sambung nanti k bila pengantin da dapat gambar dari OP :))
p/ss: tak sabar nak tunjuk kat korang hand bouquet maria yang sweet teramat & veil nikah yang dia DIY sendiri! ;)

Tuesday, February 15, 2011

Salam Maulidur Rasul : Rasulullah Menangis di Padang Mahsyar

assalammualaikum w.b.t & good day everyone!!~~ http://www.emocutez.com

jujurnya, saya tak tau macam mana nak mulakan post kali ni. cuma teringin yang amat sangat berkongsi video yang hanya 5 minit 27 saat ni supaya wujudnya keinsafan dan kesedaran dalam jiwa kita, diri kita betapa kasih dan sayangnya Rasulullah terhadap ummatnya sedangkan ummatnya, ya Allah, kerap, acapkali lupa berselawat ke atasnya. betul, lidah kita laju saja menyebut, "saya sayang Rasulullah" tetapi selarikah kata-kata kita dengan perbuatan kita??

 my advice, pakaila earphone@headphone dan hayatila video ini berseorangan. belum pun sempat habis 5 minit 27 saat, airmata anda pasti mengalir laju dan bandingkanlah sendiri kasih sayang kita pada Rasululllah dengan kasih sayang Baginda pada ummatnya.....


sama-sama lah kita berselawat ke atas junjungan mulia Nabi Muhammad S.A.W


Maksudnya:

"Ya Allah selawat dan salam ke atas Nabi Muhammad dan ke atas keluarga Baginda seperti Engkau kurniakan kepada Nabi Ibrahim dan keluarganya. Sesungguhnya Engkaulah Yang Maha Terpuji dan Yang Maha Mulia. Ya Allah, berkatilah ke atas Nabi Muhammad dan ke atas keluarga Baginda seperti telah yang Engkau berkati ke atas Nabi Ibrahim dan keluarganya. Sesungguhnya Engkaulah Yang Maha Terpuji dan Yang Maha Mulia".



~Salam Maulidur Rasul~


Monday, February 14, 2011

Happy Valentine's Day!!

assalammualaikum w.b.t & good day everyone!!~~ http://www.emocutez.com

okey, kontroversi sebentar title post di atas. huhuhu. owh tidak tidak! saya bukan nak wish happy valentine untuk semua pasangan kekasih kat muka bumi ni ye plus saya memang xpernah ada niat pun nak sambut hari kekasih ni tapi sebenarnya nak wish

happy 21st birthday my dear darling sis!! (^_^)v





so, this is your requested post that i should HAVE TO post it here *sigh* hahaha :P

dear my lil' sister aainaa,

semoga panjang umur, dimurahkan rezeki selalu, dipermudahkan urusan belajar dan menjadi seorang dentist yang berjaya dan membanggakan ibu dan ayah satu hari nanti, insyaAllah~ maybe now you can claim "helllloooo~ ana da besar tau sekarang!" but to us, you are still a little child who need to be pampered 24/7. okey, jangan nak perasan lebih! the only reason why i am saying such because you are still behaving like a 12 year old girl at age of 21! owh my!!! boleh tak jadi macam Hanis Zalikha sebentar? umur korang sama tau x?? hahahaha :P okeyh, kidding! :D
sorry love, shall be no present this year as i'm a totally broke master student with no scholarship *sobsobsob* but lunch at Dave's Deli was my treat right?? so, consider that as your present eh?
and i'll bake you bread pudding tomorrow and a super duper moist chocolate cake exactly like aunty nani rostam's recipe if................................................
i'm diligent enough to bake one. hahaha ;)

may you have a blast on your 21st birtday dear! alaaa, NO to your Genting Trip is not such a matter compared to a nice + great weekend at Kemaman with this good looking + huggable guy aite? :)


  hello sayang! bila kamu nak balik???


sorry peeps, entry kali ni tetiba guna 'Manglish' hehehe :) masa zaman kanak-kanak rebina dulu, adik saya selalu suka every time birtday dia sebab konon boleh celebrate 2 things; birthday and valentine. bila da besar, da ada kesedaran tentang kisah sebanar di sebalik V-day ni, rasa sangat menyampah dengan loving couple yang x berapa nak loving duk tertunggu2 hadiah sempena valentine. and the worst apart is, until now, still ade pasangan Islam yang TEGAR menyambut V-day ini. 

Muslim, lets SAY NO TO VALENTINE'S DAY!!



:: happy birthday again dear sis, 
hugs & kissed from me :D ::




Sunday, January 2, 2011

wedding of the year 2011

tajuk post kemain lagi kan? baru masuk tahun 2011 da tau wedding sape yang dinobatkan sebagai wedding of the year 2011. hehehe ;) last saturday, saya g majlis pertunangan one of my bestfriend, maria. owh, ramai sungguh kawan saya da bertunang okey?? yang da beranak dua pun ada. saya je masih single but not available. member2 semua da menabung sebab da x sabar nak jadi isteri/suami orang, tapi saya sorang je yang dok gigih mengorek tabung sebab nak sambung master lagi setahun setengah. 24 tahun + 1.5 tahun = 25.5 tahun. rounding up = 26 tahun!! huuuuaaaaa. bila boleh start menabung tuk kawen nih?? sobsobsob (T.T) okey2. end of my sadness. hehehe. xmau cerita panjang, meh tengok entry panjang dengan gambar2 cantek sepanjang majlis pertunangan fitria (fitri & maria) ~~ :)


bakal pengantin tersipu malu. hehehe :)
*kalau orang kawen panggil pengantin, orang tunang panggil ape yek???*

hantaran dari pihak perempuan :)

hantaran balas dari pihak lelaki :)

alolo. bakal menantu mama ni. malu malu pulak dia. hehehe (*_~)

hamboii. xpuas hati la tu tunang dia aje yang dapat cincin. dia pun nak gak! ;)

ade pulak dia suruh bakal pak mertua dia duk bawah yang dia sedap2 duk atas kusyen pelamin tu. hah! salam cepat mintak ampun :P

pelamin angan ku yang tersegam indah :) apsal ade tangan orang pulak nih?

boley pandang2,,,,jangan pegang2,,,,duduk renggang2,,,,haip! ni xberapa nak renggang nih ;)

maria: ayang nak hantaran 10 juta dulu baru ayang terima pinangan abang. muahaha! *gelak mata duitan*
fitri: alaaa...abang bagi deposit bunga tangan ni dulu aci x ayang??

i dapat 2 cincin youu~~ jangan jeles. hihihi :P

BFF forever!!! :))
amal si girlfriend orang :: maria si tunangan orang :: cda si isteri orang
*sape nak jadi pengapit time aku kawen nanti wei?? (T.T)*

tumpang ambik "berkat" skeeeet :D

maria: time aku kawen nanti, anak ko da bertambah sorang lagi kut cda :)
cda: naseb baik bertambah sorang, kalau time amal kawen, anak aku da bertambah 3 agaknya. hahahaha :P
amal: agak2 ko pernah rasa x kasut vincci size 6 dalam mulut cda?? grrrrrrr.

comey!! (^_^)

huisshhh!! tadi kemain lagi ayu tambah shy2 bila abang kameraman suruh posing. sekarang daring sungguh pose! mentang2 bakal mak mertua da balik. hehehe ;)

okey2. da behave balik. teehee ^^


:: iklan penaja ::

anda rasa makeup dia marvelous gorgeous giler2???

pelamin dia simple but nice seperti yang anda mahukan??

photographer dia pandai mencari angle2 yang terbaek supaya muka anda sentiasa kelihatan cantek?? 

sila contact orang ini:
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-


contact si gadis perasan cumel ini di no 012-345xxxx kerana diala mak andam a.k.a photographer a.k.a pengapit untuk majlis pertunangan yang meriah ini. hehehehe ;P


selamat bertunang Maria & Fitri :)
congrats to both of you!!~~


happy new year to all bloggers!! :))

Monday, December 13, 2010

Yuna ♥s Hana : Live Fashion / Love Music

O.M.G!!!

it's live fashion from lovely Hana Tajima and live performance from our most talented singer Yuna!!~~ :))



please! please! please!

can someone take me to Solaris Dutamas today at 3pm??

i REALLY want to meet both of them!! 



these two gorgeous ladies have inspired me so much in wearing my scarf :D

-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-

see??!!

do me and hana look alike?? hahaha ;) *perasan!*


me: ayah, can i go to solaris dutamas to meet yuna & hana?? pleaseeee!  
ayah: huh?? *with a NO-NO sign on his face*

how i wish i can attend this-u're-not-supposed-to-miss-event!

i know my father won't allow me to go there~ 

sobsobsob (T.T) sobsobsob


owh my dearest mr.koibito, 

it would be the best birthday present that i ever had if you take me there~ :))

i know you won't let me down, don't ya?? ;)




::all pictures were stolen from stylecovered. hihihi.
 i hope you don't mind i stole your pic hana ;)::

Friday, December 10, 2010

entry terpendek di dunia!!

alhamdulillah syukur ya Allah

akhirnya kami grad dengan jayanya!!

congratulation to all our friends :D

kita jumpa nanti time convo!!

(^_^)




::convo nanti nak pakai baju kaler biru lah. hahaha. over!::
:: tu je boleh update, sementara c kecik arsyad tengah tido..huhu::
:: banyaknya draft ko simpan amal, bile la nak ade masa nak post???!!::

Tuesday, November 16, 2010

specially dedicated to...

finally done with our final semester!!~~ alhamdulillah, rasa bersyukur sangat sebab berjaya menjadi student degree selama 2 tahun setengah tapiiii rasa sangat touching bila tengok post classmate saya yang penuh dengan "tq  & sorry fo everything" sebab da last semesterkan. yelah, nanti da x boleh nak gather sama2, buat last minit punya planning, g karok sampai 3 jam konon2 nak lepas tensen*hehehe*, g jejalan tengah2 malam sampai ke pagi macam kutu embun. (T_T) 
so entry kali ni saya dedicated special for classmate saya, ECB8A as you all have been crying(+)moody(+)bersedih-sedihan. hope those thing i wrote down here will wash away your sadness :)


these are the FIRST WORD(s) came out when your name cross over my mind :)


abon = heavy smooker :p


aida = cumelll~ :)


aimi = sweet & loving :)


anna = best presenter ever! :)


avi = full with secrets. shhh. 


aya = manja! ;)


ayie = photographer :)


azie = paling TINGGI! hehehe


claire = vet the soft-spoken one :)


daus = garang! hehe


fa = diam2 ubi berisi ;) *alamak, nak kirim kek lapis!*


fahmie = "weh, jom jalan! bawak2 bermasyarakat sket" :P


farah n. = mak farah masak sedap *ehh. xde kena mengena*

farah w. = tough gurl! 

filla = 'rempit' gurl ;)


hilfi = cool!!~~


iz = gelang hitam *itu yang aku paling ingat pasal ko iz. haha :P*


jef = i-phone 4G *sewa 1 hari boleh?? :P*


john = ......tengah pikir.....hehehe ♥


kak ima = kakak!!


kama = PALING penyabar *serious amal xtipu*


linda = xsempat beramah dengan lebih mesra..huhu


medan = paling tak kedekut ilmu :) *owh..xbermaksud yang lain kedekut okey ;)*


mior = river ranger! hehe


momoi = "kan??!" <== selalu sebut x perkataan ni moi?? ;)


najib = paling KELAKAR! :D


pjool = macho seyh! ;)


raidah = xsempat beramah mesra jgk..teehee ;)


sali = berkaliber *ade potensi jadik menteri.hahaha*


solehah = your name reflects your attitude :)


wan = mature in your own perspective ;) 


wanong = blur (@.@) boleh geng dengan jep :P

zati = gorgeous! :)



sorry if ada kata2 kat atas terbuat korang kecik hati. take that as a joke, will ya??! ;D


kami *amal & john* nak minta maaf banyak2 dengan korang semua if terasa hati dengan kata2 kami yang agak tajam menusuk ke jantung hati korang *hehehe* & millions of thanks for everything n halalkan ape2 yang terlebih amek dari korang k *terkurang x ade rasanya..teehee* 


and last but not least, to my dearest ECB8A, even this is our last semester together in UiTM shah alam but it doesn't mean that this is the end of our friendship, rite? so just chill out, keep all our loving memories in our heart & soul, move along with your mission plus start saving some *i mean lots of* money so that trip kita ke PANGKOR still akan menjadi satu hari nanti!! yeahhh!! :D



till we meet again ENGINEERS!~
**lots of love, hugs & kisses**
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...